Herätys kello 5 ja autossa laukkujen kanssa kello 6, aamulla -,-... Suuntana lentokenttä, minne päästiin helposti, autokin onnistuttiin palauttamaan. Yhden tunnin Lento Orlandosta Miamiin sujui ihan täydellisesti, mitä nyt kymmenen minuuttii myöhässä ja meillä oli tunnin vaihtoaika seuraavaan koneeseen, joka oli Miamista LGAlle, joka New Yorkin kenttä numero 2. Ehdittiin, olihan lähtö samasta terminaalista. :) koneessa istuin New Yorkilaisen miehen vieressä, kenellä oli jaloissaan kopissa pieni söpsö koira :) Jota sain silittäää kun oltiin laskeuduttu. Sen miehen kanssa tuli siinä juteltua ennenkuin kone starttasi matkansa kohti LGAta. Kerroin hänelle että meillä on suuntana LGA ja sieltä on kolme ja puoli tuntia aikaa vaihtaa JFKlle joka on New Yorkin toinen lentokenttä, jonne ajaa semmoset puoli tuntia... Se katto mua hetken ja sano sitt suurinpiirtein näin, tai siis näin mä sen kuulin: It's close. (Tajusin että se sano sen olevan lähellä johon viisaana likka tokaisin että, yes, it's quite close.:) ) no se kattoo mua vähän oudosti ja sit toistaa käsielein että JFK is closed. eli että se on suljettu!!! Ja sieltä meijän lento starttaa kuuden tunnin kuluttuu!!! No se googletti sen vielä ja lerto ett siitä oli tänään jossain uutisissa, siellä oli tapahtunut joku onnettomuus tai jotain... Mikäs siinä, olihan meillä jo valmiina tarpeeks ongelmii ehtii siihen koneeseen. :/ laskeuduttua selvisi että JFK toimii, se oli ollu suljettuna vaan puol tuntii :) Onneksi!
Siitä suunnattiin hakemaan laukkuja :) Tilanne siis on että kolme ja puoli tuntia vaihtoaikaa ja pitää vaihtaa vielä kenttää ja tehdä lähtöselvitys yms. Ekana menee puoli tuntia että ekat laukut saapuu, ei ollu meijän laukut siinä. Menee vartti ja seuraava erä laukkuja saapui, ei ollu siinäkään meijän laukut ja kello tikittää... Kolmas erä laukkuja saapui, ja JES, ihan kun siellä näkyis olevan meijän laukku, arvatkaa vaan että oliko -,-, no ei ollu.... Sitten työntekijät ilmottaa että nyt on kone tyhjänä laukuista. :O ja meiltä puuttuu kaikki neljä laukkuu!!! Sitten suunta kohti tiskiä jolla voi tehdä ilmoituksen kadonneesta laukusta,(aikaahan on kulunut semmosen tunnin verran...) ja sille tiskille on parin tunnin jono. Selitellen ja kiitellen jonon etummaisiks ja tiskillä selviää että meijän laukut on Miamissa... D: Ei voi olla totta! Laukussa oli mun kaaaaaaiiikkki tuliaiset ja vaatteet, ne lemppari vaatteet... :/ siinä sitten kelasin että vaatekaappi jäi aikasta lailla tyhjäksi lähtiessä. :/ Nyt kyllä ketuttaa eikä vaan hieman -,-
Se on sitten suunta kohti takseja. Taksilla JFKlle ja siellä Finnairin tiskille, ehittiin just ennen kun se meni kiinni. Lähtöselvitys ja turvatarkastus selvitettiin ja sitten portille odottamaan puolituntia ennen porttien aukeamista :3 Ettei liian helpolla päästä niin kone oli sitten vielä tunnin myöhässä aikataulusta.
Semmoset seitsemän ja puolituntia vielä lentokoneessa hengailtiin ennen Suomeen pääsyä :) Positiivista on että saatiin ns. Iltaruoka melkein heti koneessaja puol toista tuntii ennen laskeutumista myös aamupala :) Fiiliksii ;)

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti