Vuosi Intiassa 2014-2015

Vuosi Intiassa 2014-2015
Marina Beach :*

sunnuntai 11. tammikuuta 2015

Sopeutuminen uuteen perheeseen

Uusi isäntäperhe
Eli samaan aikaan kun meillä oli kokeet menossa niin muutin uuteen vakituiseen isäntäperheeseen. Muutin erään luokkalaiseni luokse, nimeltään Umayal. Muutin koska vanhassa perheessä tuli erimielisyyksiä, olin vain yksin kotona eikä heillä ollut aikaa juurikaan minulle.
   Nyt asun Isän, Äidin, kahden siskon (Umayal,16 ja Nachaal,11) sekä pikkuveljen (Arvind,5) kanssa. He seuraavat hindulaisuutta, mutta syövät silti lihaa. Ihmetystä alussa aiheutti kun talossamme ei ole mikroa koska mikroon liittyy terveyshaittoja, sekä se että jään sänkyni siskojeni kanssa ja joskus myös Arvind tulee väliimme. Myös vesi on loppu kerran viikossa tai kahdessa. Eikä suihkua ole, vaan ämpäriin vettä ja kauhalla pään ylle. Mutta vaikka tää saattaa kuulostaa hassulta, niin oon nyt jo ihan sinut näiden ihmetysten keskellä. Ja ne ovat vain normaalia arkea.

Nachaal, Umayal, Arvind :)


Häävastaanotto
Joulukuussa tuli vierailtua häävastaanotolla. Pallakin serkun häät kyseessä. Valmistautumista, ruokaa, morsiamen paljastaminen, ja sulhasen siunaamista ja samalla kaikki ketkä hänet siunasivat ovat hänelle 'siskoja'. Paljon uusia ihmisiä ja hauskanpitoa. Morsian oli upea!

Pallak ja Minä :)

Morsian ja minä :)

Sulhanen hevosen selässä ja naisväki koittaa napata sitä nenästä kiinni laittaessa bindiä.

Pallakin perhe

Morsian oli piilotettuna liinan alle jossa me muut koitettiin morsianta piilotella


M.O.P Kollaasikilpailu
Eräs yliopisto järjesti kilpailupäivän tytöille. Ja meidän koulusta ladattiin joukkue. Kilpailulajit olivat muotinäytös, kollaasi, puhe, väittely ja kasvomaalaus. Koulumme sijoittui jaetulle ensimmäiselle sijalle kokonaistuloksissa ja itse otin osaa kollaasiin. Siinä meillä oli kolmen henkilön joukkue ja tunti aikaa tehdä kollaasi aiheesta 'man and the earth'. Voitimme kollaasissa! :) Muotinäytöksessä 4 henkilön joukkuueen tuli luoda hääasu yhdelle joukkueen jäsenistä sanomalehdistä. Ja meijän koulun tuotos oli upea!

Voittotyö ja paras joukkue ever!

Sanomalehtiasu Varshan yllä


Kokeet
Kokeita heti edellisten jälkeen. Tällä kertaa pääsin läpi kaikista kokeita keskiarvolla 292/500 joka on reippaasti yli luokan keskiarvon. Mutta koska luokkani keskiarvo on erittäin huono niin koulu on päättänyt sekoittaa mun ja rinnakkaisluokan keskenään maaliskuussa, jotta keskiarvo nousisi... Voi tulla siis mielenkiintoinen maaliskuu. Koulu on muuten sitä samaa kuuntelemista ja kirjoittamista.

Joulu
Joululahjat tuli lähetettyä postilla Suomeen ja palautteesta päätellen oli myöskin mieleisiä. Postikorttejakin löysin vihdoin, puolen vuoden jälkeen! Voittajafiilis kun löytyi. Meillä oli AFSn järjestämä pikkujoulu meille vaihtareille, mutta itse jouluna en sitten tehnyt mitään, kirjaimellisesti, en mitään. Nukuin, heräsin, söin ja kuljeskelin ympäriinsä kunnes jälleen nukahdin. Mutta joulun jälkeisenä päivänä, 26 joulukuuta, meillä oli perhetilaisuus jossa syötiin vatsat täyteen ja meillä oli 'pooja'. Meillä oli hauskaa ja samalla tuli uudet sukulaiset tutuiksi :)

Joulua edeltävänä päivänä tuli suunnattua rannalle 

Paketointia postilla

Siinä se nyt olisi valmis lähetettäväksi

Valmiina lähtöön 


Shopping
Lomaa kesti reilut pari viikkoa kokeiden jälkeen. Ja useampaan otteeseen tuli ostettua alennusmyynneissä monia vaatenippuja. Ja samalla tuli myös nähtyä tamil elokuva Kappal. Joka oli vain täynnä huumoria. Ranta, freeing india, ruokaa ja paljon kävelyä. Julkaisujeni väliin on mahtunut myös kolmet synttärijuhlat :)

Divyalaksmi :)

Bday selfie 

Muumiointia

Ja rahaa kului....

Barbie intialaisittain

Selfie
Bday selfie 

Ulkona satoi ja oli pakko ottaa selfie ennen kastumista. :D

Hanuman draama Chettinad koululla

Osaan matkustaa yksin riksalla! :O

Epic mun hiukset näyttää



Tanssiesitys
Yhtenä perjantaina menin koulussa normaalisti tanssiharkkoihin ja kun saavuin sinne niin tanssiopettajani kysyi minulta että miksi en ole kenraaliharjoituksissa. Olin ihan pihalla että mitä hän oikein puhuu, mutta sitten hän selitti että meillä on tanssiesitys sunnuntaina ja mun pitäisi vetää kuninkaan roolia siinä! Tanssiopettaja antoi mulle ruokarahaa ja sanoi että hae mäkkäristä ruokaa ja mene toiselle koululle harjoituksiin. Näin sitten tehtiin. Harjoitukset loppuivat vasta yhdeksältä illalla. Tanssiopettajani kysyi minulta miten menen kotiin ja vastasin että saan kyydin koululle Nikitalta, ja sieltä houstisä tulee hakemaan mut. Tanssiopettaja vastasi tähän sanoen että hän pudottaa minut kotiin skootterilla. Hyväksyin tämän ja kun kaikki oli haettu niin suuntasimme kotiini. Matkalla tanssiopettajani halusi pysähtyä syömään joten pysähdyimme illalliselle. Ja lopulta kotiin.
Sunnuntaina kahdelta saavuin koululle. Ja minulle alettiin laittamaan näytösmeikkiä naamaan. Kun eräs avustaja laittoa hiuksiani niin tanssiopettajani kysyi häneltä että miksi tämä avustaja puhuu minulle erittäin kunnioittavasti. Ja avustaja vastasi että koska olen jo yli kolmenkymmenen. Kun tanssiopettajani kertoi että olen hänen tyttärensä luokkakaveri niin avustaja kertoi että luuli mun olevan yli kolmenkymmenen koska en omaa mustia hiuksia, vain kun on mustat hiukset niin on nuori. Vaaleat hiukset tulee vain vanhoille ihmisille. Päivän naurut. Lopulta illalla kello seitsemän tuli aika esiintymiselle.
Tanssiessa tuli hieman kolhiinnittua...

Meikkiähän ei voi olla koskaan liikaa, eihä ?

Kuninkaan asu ja meikki on epic

Kuninkaan rooli on kyllä jotain ;)

Loppuun vielä kuvia ruoista sekä eeppisestä riksa ajelusta. Musiikit oli kyllä kohdillaan. ;)



2 kommenttia:

  1. Onnea et voititte! :D Onks Intias muuten halpaa? Ja aattelitko saada kaiken mahtumaan sit mukaan ku joku kaunis päivä suuntaat kohti Suomea? :D XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruoka on täällä halpaa ja sitä tulee siksi myös syötyä paljon.. ;) Mutta hintataso vaatteissa on vain hieman alhaisempi. Niin tota noin... Se pakkaaminen...pitänee lähettää pari pakettia Suomeen etukäteen... ;)

      Poista