AFS:n lähtöorientaatioleiri
Pari viikkoa sitten mulla oli AFSn orientaatioleiri Espoossa upeiden tyyppien kanssa. Leiriltä sain pari käytännön vinkkiä ja tietoa kulttuurishokista sekä perheen vaihdosta. Selvisi myös että oon ainoo tänä vuonna suomalainen AFSn kautta suuntaava likka Intiaan. Leirillä alko perheen vaihtaminen hieman jännittämään ja hieman kauhistuttamaan. Lähtöpäivät
Sähköpostiin tipahti viime viikolla varmistuneet lähtöpäivät, oma lähtöpäivä on 3.7 ja yölento :) Enää kuusi viikkoa lähtöön!!! Se alkaa olla jo kulman takana siis. Väliin mahtuu vielä koeviikko, päättärit, ripari ja pari lastenleiriä, sekä paperihommia, kuten viisumin hakua :S
Isäntäperhe
Olin bussissa tulossa tutorleiriltä, ja katoin että puhelimeen oli tippunu sähköpostia, joka alkoi seuraavasti...
Siinä sitten koitin avata liitetiedostoja, ja tuntui että lataus kestäisi ikuisuuden! Lopulta sain tiedostot näkyviin ja suunnaksi tuli Chennai, joka on itärannikolla ja Intian neljänneksi suurin kaupunki. Osoitteen syötin google mapsiin ja talohan sijaitsee keskustassa :)
Kouluna tulee toimimaan Bhavan's Rajaji Vidyashram, mikä on 3200 oppilaan koulu, jossa on luokkia aina eskarista lukioon. Matkaa koululle on semmoset 600 metriä :O Ihan yyber lähellä siis (tällä hetkellä matkaa rapiat neljä kilometriä).
Perheeseen kuuluu isä, äiti ja isoveli. Isä on ilmeisesti joku isompi tyyppi, ja työskentelee ulkomailla, eikä siis asustele kotona. Isoveli on mua kolme vuotta vanhempi ja menee opiskelemaan elokuussa Yhdysvaltoihin. Äiti on kotiäiti ja jää asumaan mun kanssa kahdestaan. Oon jutellut äitille whatsupissa ja tänään myös Face Timessa melkein tunnin, se vaikuttaa tosi mukavalta ja ootan nyt vaihtovuotta jälleen paljon enemmän. Näihin fiiliksiin on hyvä lopettaa. :) Tänään oli mun hiihtisriparin konffis, missä olin isosena ja alempi kuva sieltä.


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti