Vuosi Intiassa 2014-2015

Vuosi Intiassa 2014-2015
Marina Beach :*

sunnuntai 3. elokuuta 2014

Päivitystä taas pitkästä aikaa

Pari viikkoa on rullinut vaudilla eteenpäin jälleen. Luokallani oli kokeet kaikista viidestä aineesta. Kokeiden aikana olen istunut koulun kirjastossa. Eräänä päivänä sain itselleni seuraa kirjastoon, sillä luokalleni saapui saksalainen vaihtari tyttö, myöskin AFSn kautta. Nyt meitä vaihtareita, jotka ei tajuu mistään mitään, on kaksi luokalla. 
   Ekoina päivinä annoin numeroni yhdelle luokasta ja melkein päivittäin joku tyttö meidän luokalta laittaa mulle viestiä: Hei Pinja, Olen _______ ja tässä on mun numero. Kaikkien luokkalaisten kanssa on tullut juteltua ja vapaa-ajallakin on heitä nähty. Olen huomannut että jos täällä kertoo tai näyttää jotakin niin tieto liikkuu salamana. Esimerkiksi täällä ollaan innostuttu tervehtimään suomalaisittain sanomalla Moi, tai luokassa ihmiset vetää letkajenkkaa tauoilla. Ehkäpä innostus hiipuu pikkuhiljaa. 
   Viime torstaina tein taloustiedon ja markkinoinnin tuntitestin. Markkinointia en ole vielä saanut takaisin, mutta taloustiedosta sain 4/6. Feeling sooooo happy! Kiitos kuuluu kyllä eräälle ystävälleni joka minua opetti ja selitti sisällön helpolle kielelle ilman miljoonia uusia sanoja. Lauantaina oli koulua, meillä oli äidinkieltä, liikuntaa sekä ompelua(missä ei tehty mitään, istuttiin vaan luokassa).

Sain koulupuvun! Koulussa pitää olla puvun lisäksi letit ja rumat adidaksen mustat urheilukengät.

Portti kouluun.

Koulun julkisivu, vain pieni osa koulusta.

Yhtenä lauantaina oltiin katsomassa koululla koripallo-ottelua. Koulun urheilukenttä.

Kuvaa ylhäältä. Näkymä kohti porttia.

Koulun käytävää. Betonilattia ja kalteri-ikkunat luokkin.

Meillä oli tiistaina vapaapäivä. Silloin olin pelaamassa käsipalloturnauksessa, pelaajana! Kuulun keltaiseen joukkueeseen, joka voitti käsipallon. Koulun oppilaat on jaettu neljään joukkueeseen jotka mittelevät keskenään. Kuva stadionilta, missä olimme pelaamassa. Pelaamassa 35 asteen helteessä ja aurinko paistaa suoraan taivaalta. Oli aika tuskaista.

Katu näkymää.

Ja lisää katu näkymää.

Koulua vastapäätä on mäkkäri, missä on pariin kertaan poikettu...5

Liikenne, suurin pelon aiheeni. Ylitse vaan kun sjoneuvot menee tuhatta ja kahtasataa

Liikennettä.

Ystävien kanssa unon pelailua,

Sekä pelailua normaaleilla pelikorteilla.

Life <3 Peli jonka tiimellyksessä oltiin myymässä poikia, ostettiin lampia ja perustettiin yrityksiä. Välillä oltiin vähän, tai aikapaljonkin miinuksen puolella.
 
Mennään terassille => Mennään katolle

Opiskelua väliin, apuna englanti-englanti sanakirja sekä suomi-englanti sanakirja.

Meille vaihtareille järjestiin tervetuloa-juhla. Meitä on siis 4 oppilasta 10 kuukauden ohjelmassa ja 2 oppilasta kahden kuukauden ohjelmassa täällä Chennaissa. Päivään mahtui ruokaa, pelailua ja esitelmiä.



















5 kommenttia:

  1. No ainakaan ei tuu tylsää :D

    VastaaPoista
  2. Aika paljon tekemistä! :) Vähänkö noi uno kortit on erilaiset!! :D

    VastaaPoista
  3. Anonyymi8/04/2014

    Miten oot tullu toimeen sun perheen kanssa siä? :)

    VastaaPoista
  4. Anonyymi8/04/2014

    Mistä sait idean lähteä Intiaan vaihtoon?

    VastaaPoista
  5. Hahaha, onhan ne kortit hieman erilaiset. ;) tekemistä riittä mutta tulee myös niitä hetkiä jolloin voi vain istua ja katsella ulos ikkunasta.
    Vastasin Akon kysymyksiin uusimmassa postauksessa :)

    VastaaPoista